top of page
Keresés
Gábor

Mi történik egy kasmír pulóverrel, amelyet már nem lehet hordani?

Valószínűleg kidobják, így – és te is – hozzájárulsz a divat óriási hulladék problémájához.

Ralph Lauren most bemutatott egy alternatív lehetőséget: egy új kasmír újrahasznosítási programot. Január 24-től az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és az Európai Unióban a fogyasztók nyomtatható, fizetett postaköltség-címkét kérhetnek a Ralph Lauren weboldaláról, hogy bármilyen márkától származó, nem kívánt, 100 százalékban kasmír terméket küldjenek újrahasznosításra. Ezek a ruhák az olaszországi Toszkánában található Re-Verso-hoz kerülnek, amely olyan divatcégek, köztük Stella McCartney, Eileen Fisher és Patagonia által használt regenerált fonalakat és szöveteket gyárt.

Míg egyes gyors divatóriások textil-újrahasznosítást kínálnak, továbbra is kérdések merülnek fel azzal kapcsolatban, hogy hová kerülnek ezek a ruhák. És bár a luxusdivat kölcsönzésére és javítására irányuló kezdeményezések felpörögnek, az újrahasznosított anyagok fokozott felhasználása mellett a termékcsaládokban kevés luxuscég vállalt nagyszabású újrahasznosítási erőfeszítéseket.

"A textil-újrahasznosítás egyik legnagyobb akadálya az, hogy a termékek rendszerbe való visszajuttatásának jelenlegi infrastruktúrája nem erős, részben azért, mert a vegyes anyagokból készült termékeket gyakran egybe csomagolják" - mondta Claire Bergkamp, a Textile Exchange vezérigazgatója. csoport, amely segít kidolgozni a szál- és anyagszabványokat, amelyeket a divat- és textilmárkák felhasználhatnak általános környezeti lábnyomuk csökkentésére.

Hozzátette, hogy a kezdeményezést az teszi érdekessé, hogy egyetlen anyaggyűjtésre – jelen esetben a kasmírra – összpontosítanak, és egy újrahasznosítót is bevonnak, aki tudja, mit kezdjen vele.

"Ez azt jelenti, hogy sokkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy az itteni kasmírt valóban újrahasznosítják valami jó minőségű és értékű termékké, és új életet kapnak" - mondta.

A Ralph Lauren programot mozgató motivációk nem teljesen önzetlenek. Ez a cég újrahasznosítási stratégiájának legújabb része, amely magában foglalta az új Cradle to Cradle, vagyis C2C tanúsítvánnyal rendelkező, 995 dolláros Purple Label kasmír nyakú pulóver bemutatását novemberben. A Cradle to Cradle Products Innovation Institute által kiadott tanúsítvány szigorú, tudományos alapú módszertant alkalmaz a termékek értékelésére öt kategóriában: anyagegészségügy, termékkörforgás, tiszta levegő és klímavédelem, víz- és talajgondozás és társadalmi méltányosság.

Néhány változás látható lesz a fogyasztók számára. A márka Purple Label-jének – amely 1994 óta a Ralph Lauren termékek legfelső szintjét jelöli – mostantól fehérnek kell lennie, hogy megfeleljen a tanúsítvány festékkövetelményeinek. A C2C kasmír pulóver az első az öt alaptermék közül, amelyeket a Ralph Lauren 2025-re kíván C2C tanúsítvánnyal ellátni. A vállalat hozzátette, hogy a Purple Label és Collection vonalakon a C2C termékek hamarosan a teljes kasmír értékesítés nagyjából 20 százalékát teszik ki. közel 30 százalékkal nőtt a járvány kezdete óta. De az arany státusz eléréséhez Ralph Laurennek fenntarthatóbb módot kellett találnia arra, hogy a fogyasztók megszabaduljanak régi ruháiktól.



4 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Comments


bottom of page